Imatge del Moianès

Llocs d'interès

Museu Casa Natal Rafael Casanova

Població:
Moià
Època:
Segle XVI
Estil:
Gòtic

Al poble de Moià hi ha la casa on va nèixer l'any 1660 en Rafael Casanova, Conseller de la Ciutat de Barcelona i heroi de la defensa d'aquesta durant el setge de la ciutat per les tropes borbòniques el 1714. Actualment la casa és el Museu Rafael Casanova.

L'edifici que ja exisitia el 1570, va ser adquirit a mitjans del s. XVII per la família Casanova que el va ampliar.
Conserva una bella finestra gòtica  i a la planta noble, es pot veure la decoració pictòrica del segle XVIII, amb el cicle d'Ester.

Rafael Casanova i Comes va néixer a Moià pels volts de l'any 1660. Fou un dels onze fills de Rafael Casanova i solà, natural de Moià, i de Maria Comes i Sors, originària de Granollers. En el moment del seu naixement, els Casanova gaudien d'una sòlida posició econòmica. Propietaris de masos i terres, es dedicaven al comerç del gra i la llana.

La família tenia una llarga tradició de participació en els afers públics. Francesc Casanova (avi) havia estat capità de la Santa Unió, lluitant contra els bandolers, i Rafael Casanova (pare) havia estat cap del sometent del Moianès (1650), conseller de la vila (1652), sotsveguer de Moià i el Moianès (1659) i, poc abans de la seva mort (1682), batlle reial de la vila.

Actualment la casa és el Museu Rafael Casanova, on hi trobem una explicació de la vida de Rafael Casanova , l'arxiu municipal i el museu arqueològic i paleontològic de Moià. 

Horaris de visita
Obert de dimarts a diumenge, dilluns festius i dilluns vigílies: de 10.00h a 2/4 de 2h del migdia i de 4h a 7h de la tarda
El museu està tancat tots els dilluns no festius, el 25 i 26 de desembre i l'1 i 6 de gener.
La venda d'entrades finalitzarà 30 minuts abans del tancament del monument. 

Entrada gratuïta
Tots els dimarts, 15 d'agost (Festa Major de Moià), 23 d'abril (Sant Jordi), 18 de maig (Dia Internacional dels Museus), 11 de setembre (Diada) i Jornades Europees del Patrimoni a Catalunya l'entrada és gratuïta per a tothom.

El Museu Rafael Casanova ofereix:
Serveis adaptats per a persones amb minusvalies.
Serveis de visites guiades prèvia concertació al teléfon 93 820 91 34 (dilluns a divendres de 8 a 14h).
Recepció amb records i souvenirs de la casa museu Rafael Casanova.

 



Destaquem